Loading Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Måndagsträff 11 maj kl 18

maj 11, kl 18:00 - 20:30

På måndagsträffarna hjälps vi åt att se till föreningens bin och anläggningen.
Vid detta tillfället är det städdag.

Hos bina ska vi titta efter svärmtecken.

Kl 19 går vi in och fikar och tar del av veckans aktuella tema. Varje vecka ansvarar någon/några medlemmar för ett aktuellt tema.

Måndagsvärdar: Morgan H, Bo A, Ingemar J, Harald G

Tema: Ändring av tema: Vi får besök av Ann-Britt Carlsson från distriktet ang det aktuella läget om sjukdomsutbrottet av AY. Särskilt hur vi ska tänka och agera för att inte förvärra något.
(Svärmtecken. Svärmfångstkupa. Anmäla uppställningsplats. Lillemor B. Detta kommer senare.)

Varje kupa har sin ansvarige skötare. Det är bra tillfällen, särskilt för nybörjare att vara med och jobba i kuporna. OBS att skyddskläder skall användas vid allt jobb med bina. Slöja och handskar finns att låna. Tänk på att ha på dig långbyxor och täckande skor eller stövlar.

Datum:
maj 11
Tid:
18:00 - 20:30